wij

wij

maandag 10 februari 2014

Enjoying the sunshine en vertrek

Vandaag was het helaas alweer de laatste dag van onze vakantie en we wilden nog niet weg.
De zon scheen volop en dat maakt het afscheid nog moeilijker. We hadden nog wel 2 maanden willen blijven maar dan hadden de kinderen ook deze kant op moeten komen.
We sliepen uit en deden alles op ons gemak. In de loop van de ochtend zijn we naar Celebration gereden om daar nog een wandeling te maken rond het meer en te genieten van een Starbucks aan de waterkant. We reden nog even langs de makelaar omdat hij zijn nieuwe pand wilde laten zien en hij wat papieren voor ons in orde gemaakt had mochten we eventueel tot verkoop besluiten.

Het was echt genieten.





's Middags hebben we de koffers ingepakt en we hadden 3 stuks bagage van 23 kg.


We mogen in comfort klasse 35 kg bagage per persoon meenemen maar een koffer mag niet meer dan 23 kg wegen, dus dat was netjes.  Rond 16 uur zijn we, met moeite, weggereden bij het huis.



Op internet had ik gezien dat de vlucht van ArkeFly vanuit Nederland op tijd vertrokken was en ons toestel zou om 19.20 uur vertrekken.
Vlak voor Sanford tankten we de auto vol en Tom zette me bij de ingang van de terminal af met alle koffers. Hij ging de auto naar de parkeerplaats rijden bij Hertz.




In totaal hebben we 1440 mijl gereden, ongeveer 2315 km, dus dat is behoorlijk veel in 2 weken.
Er stond niemand voor de incheckbalie dus dat was zo gepiept.


Buiten gingen we nog wat drinken op een bankje met uitzicht op de verkeerstoren en daarna liepen we langs customs.
De mensen die hier werken op het vliegveld zijn meer ontspannen dan op Orlando en het is overal zo rustig, echt een enorm verschil met Orlando international airport.
Ik had best trek gekregen en we bestelden boven in het enige restaurant wat open was een hamburger. Mijn eerste van deze vakantie, en dat in hamburgerland, haha.
We twijfelden eerst of we wel genoeg tijd zouden hebben om te eten maar die man zei dat het makkelijk kon en we nog 40 minuten tot boarden zouden hebben. Hij kwam ook direct aan met mayonaise voor bij de patat, hij kent Nederlanders ondertussen natuurlijk.
Het grappige was dat om ons heen toen allerlei mensen hamburgers gingen bestellen. ArkeFly was nog de enige maatschappij die vanavond ging vertrekken. Bij het winkeltje kocht ik een grote fles water zodat ik in het vliegtuig kon drinken wanneer ik wilde.



We vertrokken uiteindelijk om 20 uur en de vlucht naar Miami zou 40 minuten duren. Daar stapten mensen uit die in Miami vakantie gingen vieren en kwamen andere mensen erin. Wij moesten aan board blijven.


De vlucht van Miami naar Schiphol zou maar 7 uur en 40 minuten zijn. Dat was snel omdat we wind mee zouden hebben en daarom zouden we om al kwart voor 12 landen in plaats van 13.20 uur.
Toen ze langskwamen met eten hoefde ik het warme deel niet en at alleen wat crackers met kaas en een kwarktoetje. Daarna gingen we allebei slapen en ik werd 's nachts even wakker en heb een paar hoofdstukken in mijn boek gelezen en sliep daarna snel verder. Tom heeft eigenlijk de hele vlucht geslapen.
Op Schiphol zag ik naast de gate waar ons toestel ging parkeren een KLM toestel staan en daar was mijn broer Wilco net aan het werk. Hij stond naar ons toestel te kijken en toen ik mijn hand vlak voor het raam hield zwaaide hij terug en belden we met elkaar.


De koffers waren gelukkig allemaal meegekomen en daarna zijn we een kop thee gaan drinken met een broodje bij het restaurant naast Dakota. Hier kon Tom even naar buiten om te roken.


We hadden bij Blokker treinkaartjes met korting gekocht want Sebastian was aan het werk en Nathalie was in Groningen op de universiteit dus die konden ons niet ophalen.
Het was even een gedoe om al die bagage in de trein te krijgen maar de trein zat lang niet vol. Bij de Hema had ik nog een koude chocomelk en gevulde koek gehaald. We hadden de Intercity trein en hoefden nergens over te stappen en rond 16 uur kwamen we aan.


We waren precies op tijd voor het buurtbusje en om half 5 waren we thuis. Omdat Nathalie het zo druk had met haar studie had ik gezegd dat ze niet als verrassing een appeltaart hoefde te bakken maar er stond nu toch een heerlijke chocolade frambozentaart klaar. Het huis was lekker opgeruimd en dat was fijn thuiskomen.


Sebastian kwam eerder thuis van werk en het was heerlijk om de kinderen weer te kunnen zien en omhelzen. De koffers uitpakken met alle meegenomen boodschappen en spullen was ook leuk natuurlijk.
Net als andere jaren aten we vanavond volgens traditie boerenkool met worst, lekker!

Helaas zit de vakantie er op en ondanks dat het weer niet altijd even mooi was, hebben we volop genoten.
We komen al sinds 1988 in Florida maar toch hebben we veel nieuwe dingen ontdekt. We moeten maar gauw weer een reisje plannen want we missen het nu al.
Tot slot wil ik iedereen bedanken die reacties heeft geplaatst en ook alle andere volgers en stille lezers bedankt voor het meelezen en graag tot een volgende keer. Leuk om te lezen dat jullie tips uit mijn verslag kunnen halen.

18 opmerkingen:

  1. Goed om te lezen dat de terugreis ook voorspoedig is gelopen. Zal qua temperatuur wel effe wenne zijn :-)

    Leuk om jezelf op die foto te zien, je ziet me echt zoeken van waar zouden ze zitten. Gelukkig goed gegokt dat jullie aan de rechterzijde zaten.

    We bellen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie weer gehad, en ik kan me goed voorstellen dat jullie nog niet terug naar huis wilden! We hebben genoten van jullie blog, bedankt daarvoor! Groetjes, Ron en Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk voorspoedige vlucht. Dat restaurantje op Sanford is fijn, de luchthaven op zich vind ik erg prettig, lekker rustig. En snel met inchecken haha! Jullie hebben ook veel gereden zeg!! En ja, dan zit het er weer op :-( Sterkte met de jetlag! (heb er zelf erg veel last van, nooit eerder gehad..., blij als het weekend is) En ik heb lekker meegenoten via jullie blog en deels live meegemaakt ;-) Tot de volgende blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad. Jammer dat er niet veel andere maatschappijen dan ArkeFly op Sanford vliegen. Nu weer thuis in ons koude kikkerlandje en dan als eerste maaltijd boerenkool met worst, lekker hoor.

    Succes met het uitpakken.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo dat is gezellig thuiskomen met zo'n heerlijke taart.
    En inderdaad maar weer snel boeken kunnen wij weer meelezen:)
    Bedankt voor het meelezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat was weer een super vakantie en wat lief van Nathalie om een frambozentaart te maken voor jullie thuiskomst.
    Wij gaan zeker een paar van je "restauranttips" uitproberen straks.
    Jammer dat het altijd weer zo snel voorbij is, maar ook wel weer leuk om de "kids" te zien, die mis je toch het meest.
    Succes met de jetlag en tot horens........ ;-)
    Groetjes,
    Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was leuk om jullie blog te volgen .... We hebben enkele tips (restaurant en andere) opgescheven voor ons verblijf in december in jullie villa! Groetjes uit België!
    Frits & Minneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was weer erg leuk om jullie te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welkom terug in Nederland. Wat een top vakantie hebben jullie gehad. Het was echt weer een feestje om te mogen meegenieten van jouw blog. Toch maar weer mooi iedere dag een update! Jullie hebben echt veel leuke dingen gedaan en ook erg lekker gegeten. Krom is het gevoel, niet weg te willen maar aan de andere kant wel terug verlangen naar de kinderen. Logisch. Maar waarschijnlijk zijn jullie al weer plannen aan het maken voor een volgend bezoek:-) dan lees ik graag weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super laatste dag, geen wonder dat jullie al heimwee hebben naar Florida en jullie prachtige woning. Ik ben super benieuwd naar onze 1e ervaring met Watersong dit jaar. Zo'n thuiskomst willen we allemaal wel, mooi schoon en een heerlijke taart bovendien!! Bedankt voor je fijne blog, ik verheugde me er iedere morgen op.......
    Tot de volgende vakantie en natuurlijk op FB.
    Gr. Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De laatste dag lekker door Celebration, lekker hoor..
    Alles op het gemak, jullie hebben weer een topvakantie achter de rug..

    Op naar de volgende, dan lezen wij weer gewoon mee!!

    Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Celebration staat bij ons ook op het lijstje, prachtig weer de laatste dag zo te zien, lekker om weer thuis te zijn na 2 weken zonder kids! Bedankt voor de tips en het leuke verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer voor jullie dat het er weer op zit. Bedankt voor het meelezen, ik heb weer genoten! Groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helaas zit het er voor jullie al weer op, that's life zullen we maar zeggen. Als 'stille lezer' heb ik weer genoten van jullie blog en natuurlijk al weer wat tips opgeschreven voor onze komende trip(s)

    Nogmaals bedankt voor het heerlijke verslag ;-)

    Groetjes,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welkom terug in Nederland, jullie hebben weer genoten en ik ook door het meegenieten van het blog! Bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ahhh altijd jammer als het er weer op zit, erg herkenbaar dat je dan nog wel veel langer wil blijven. Jullie kunnen weer terugkijken op een heerlijke trip met gelukkig toch nog veel mooi weer. Prachtig die foto's met die strakblauwe lucht.

    Bedankt voor het meegenieten en sterkte met de jetlag! Ik ben benieuwd wanneer de volgende trip gaat plaatsvinden. De taart ziet er trouwens overheerlijk uit!

    Groetjes,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lekkere vakantie hebben jullie weer gehad en wat is dat leuk thuiskomen als er zo iets lekkers op je staat te wachten.
    Wij hebben inderdaad toch ook weer tips van jullie blog gehaald. We kijken weer uit naar jullie volgende blog. Bedankt weer voor dit verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hahaha ik zou ook met moeite het huis verlaten

    BeantwoordenVerwijderen