wij

wij

dinsdag 28 januari 2014

Boodschappen doen en Chuy's

Na één keer wakker geweest te zijn rond 5 uur vond ik het om 7 uur een mooie tijd om op te staan en aan mijn blog te gaan werken.
Buiten was het nog mistig maar de voorspellingen voor vandaag waren supergoed.
Nathalie en ik kletsten even bij aan de telefoon en rond half 10 riep ik Tom want als het aan hem had gelegen had hij nog uren kunnen slapen.
Ik ging even zwemmen en het water was heerlijk, daarna gingen we samen een poosje in de jacuzzi met onze gezichten in het zonnetje.


Het gras is nog een beetje dor maar over een paar weken zal alles er vast een stuk groener uitzien.
Ik maakte foto's van de Toyota RAV4, de auto rijdt goed en is ruim genoeg voor ons tweetjes.



We dronken een kop thee maar verder hadden we nog niets in huis en gingen op weg om ergens te ontbijten. Andere keren gingen we de eerste ochtend ontbijten bij Cracker Barrel maar ik had goede recensies gelezen over MarketStreet Cafe in Celebration dat we daar eens naar toe wilden..
Maar eerst moesten we even wat geld pinnen bij de ATM machine bij de Publix. Mijn ING kaart had ik in augustus nog gebruikt in Amerika maar deed het nu niet. Daarna probeerde ik mijn RABO kaart maar ook deze werkte niet hoewel ik op de website van de bank gezien had dat de pas het buiten Europa zou moeten doen, vreemd.
Ook de pinpassen van Center State probeerden we, maar deze deden het ook niet. Lekker dan, zoveel passen, geld op de bank maar niet kunnen pinnen.

We hadden nog wat contant geld en Tom had z’n creditcard mee dus reden we toch alvast door naar Celebration en we zouden er later thuis naar kijken.
Het plaatsje zag er weer zo sprookjesachtig uit met die mooie blauwe lucht en die geweldige huizen langs het water. We gingen buiten op het terras zitten bij Market street café en bestelden een koffie en een jus d'orange. Ze moesten steeds snel de andere tafels afruimen want het leek anders de film Birds, wat een kabaal maakten die vogels.


Ik koos voor een American omelette met ham, hash browns en toast en Tom had roerei met bacon en ook toast en hash browns.
Het smaakte inderdaad goed. Om ons heen waren er al mensen die gerechten voor de lunch bestelden en de salades en broodjes zagen er allemaal zo lekker uit. Hier gaan we zeker nog eens eten.


We liepen even langs het water en gaan hier eind van de week nog eens naar toe om te wandelen en lekker met een Starbuckie aan het water te zitten.

Thuis zag ik dat de ING de instellingen voor pasgebruik aangepast had naar Europa dus dat veranderde ik snel naar wereld. Bij de Rabobank bleek dat Toms pinpas wel ingesteld stond voor Amerika maar die van mij nog niet en als ik mijn pas wilde activeren moesten we even bellen. Dat hoeft deze keer niet want 2 kaarten is wel genoeg maar toch iets om op te letten voor vertrek.
Nadat we thuis geweest waren, reden we naar Center State bank maar het bleek dat de passen na 6 maanden ongebruikt te zijn geweest automatisch ongedaan gemaakt worden.
We hoefden geen nieuwe passen want we gebruiken ze toch amper en ze gooiden ze daar gelijk weg.

We reden richting Cagans Crossing waar we verse sinaasappels kochten om uit te persen bij een standje langs de weg en daarna gingen we langs alle gangpaden slenteren in Walmart.
Er stond nu al heel veel Valentijn spul, zo leuk om te zien.

Het karretje werd langzaam aan voller en voller en ik ging bij de toiletartikelen kijken terwijl Tom de dvd en auto afdeling bekeek.
Ik zocht allerlei toiletartikelen uit zoals shampoo, douchegel, scheerschuim, tandenborstels, tandpasta, haarverf en deodorant. Dat liep aardig op en was alles bij elkaar al 90 dollar!
Op het Orlandofans forum had ik gelezen over deodorant van het merk Secret deo en het leek me leuk om dit ook eens te proberen. Maar wat een enorme keus was er, alles is hier met geurtjes en smaakjes. Ook shampoo en badschuim hebben eigen gangpaden.

Hierna was het tijd voor onze eerste cappuccino deze vakantie bij Starbucks. Er mag buiten op het terras tegenwoordig niet meer gerookt worden en aan de zijkant in het gras stikt het nu van de sigarettenpeuken, niet echt een goede zet denk ik. Ik zat buiten aan een tafeltje tot er een geldtransport auto aankwam en lekker met draaiende motor voor de deur bleef ronken, nee dat is lekker om in te ademen. Tom bleef buiten en ik verhuisde naar binnen.


De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 29 graden buiten en het zonnetje deed erg z'n best. Ik geniet altijd zo van die strakblauwe luchten in Florida.
Op weg naar huis haalden we kaas en vleeswaren bij de delicatessen afdeling van Publix, omdat we deze beter vinden dan Walmart en kochten ook vers Italian bread en Kaiser rolls met maanzaad.
Thuis werd de koelkast goed gevuld en daarna gingen we eerst de koffers uitruimen en kreeg alles weer een plekje.
Tom belde Kerry van ons management bureau die op vakantie was in Engeland om te vragen over het alarm wat het niet deed maar hij wilde liever een mail ontvangen omdat het telefoongesprek anders zoveel zou kosten. Het alarm schijnt sinds september vorig jaar niet meer te werken.
Tom belde later zelf met het bedrijf van het alarmsysteem om een en ander in orde te maken.
Het leek wel of hij een stel idioten aan de telefoon had, de een na de ander snapte het niet en werd hij weer doorverbonden met een ander.

Als het goed is krijgen we nu een mail met een bevestiging en komt er morgenochtend iemand langs om het alarmsysteem opnieuw in orde te brengen.
George Cleany (het tegenovergestelde van Clooney!) onze vaste schoonmaker kwam nog even langs om te horen hoe het met ons was en te vragen of we tevreden waren.
’s Avonds gingen we eten bij Chuy’s, een Tex Mex restaurant waar we nog niet eerder geweest zijn.


Er was volop plek om te parkeren en er zaten diverse mensen buiten te eten, het zag er gezellig uit. De receptie was leuk om te zien en het restaurant had een beetje het interieur van een diner vonden wij. Er stond een dame in een apart gedeelte verse tortilla's te maken. We hadden een vriendelijke serveerster die van alles vertelde en uitlegde en we bestelden een biertje en een wijntje waar we tortilla chips en een Salsa fresca  dip kregen.
Deze was lekker maar best pittig, later kregen we ook een Creamy Jalapeno sausje.
Ik koos voor de dagschotel,  Elvis Green Chile Fried chicken
A Chuy’s original. A tender chicken breast breaded with Lay’s potato chips, deep fried and smothered in Green Chile sauce, guacamole and cheddar cheese. Served with green chile rice and refried beans

en Tom nam een Fajita combination; Comida Deluxe
Cheese Tex-Mex enchiladas, chicken flautas, a seasoned ground sirloin crispy taco, guacamole & homemade tostada chips dipped in chile con queso

Ik vind guacamole erg lekker en bij mijn gerecht kreeg ik een apart schaaltje met deze saus en smeerde deze rijkelijk over de kip. Nou dat had ik niet moeten doen, die saus was heet!
Ik vroeg snel om een glas water om te blussen en kreeg toen de guacamole van Tom die wel lekker smaakte. Ook het sausje met de Jalapeno’s was er lekker bij.
We vinden dit restaurant erg gezellig ingericht en het personeel is vriendelijk maar qua kwaliteit van het eten vinden we Abuelo’s toch beter. Maar we vinden het altijd leuk om wat nieuws te proberen.
We maakten nog even een stop bij CVS pharmacy waar ik handlotions met Sea butter kocht.
Thuis dronken we buiten op het terras nog wat koffie en daarna vonden we het welletjes voor vandaag.

22 opmerkingen:

  1. Zo wat een lekker uitgebreid verslag. Dat eten zag er heerlijk uit. In Celebration hebben we heerlijk gelunched maar we vonden het toch wat tegen vallen toen. Nog maar eens proberen want de ambiance is fantastisch. Lekker genieten jongens en wat een mooie wagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk begin vd de vakantie! Geniet er maar van, mooi auto trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dag, en lekker geshopt al! Zal mijn pas voor de zekerheid ook nog even controleren, volgens mij heb ik hem al op wereld gezet, maar dubbelchecken kan geen kwaad. En lekker eten allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk relaxed begin van de vakantie. Vooral dat ontbijtje in Celebration. Echt genieten. Afgelopen zomer zijn wij een keer voor de lunch bij Chuy's geweest. Dat vonden we toen ook prima maar zelf zouden we niet snel daar gaan dineren. Wel leuk hoor je kunt op 1 dag alweer twee nieuwe restaurants toevoegen. Geniet lekker verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat Market Street Café zo goed bevallen is. Het is één van onze favoriete ontbijt plekjes. Heerlijk eten op een geweldige locatie. Meerdere keren per vakantie.... We drinken thuis koffie uit hun mokken die we daar gekocht hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk verslag je hebt er veel zorg en tijd aan besteed. Dat ontbijtje ziet er heerlijk uit. Wat een weertje gisteren, een perfecte dag! Geniet van alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Anita en Tom, gaan jullie ook een bezoekje brengen aan de vernieuwde CityWalk bij Universal? Er zijn enkele leuke restaurantjes bijgekomen. Geniet van jullie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo anoniem??
      Universal City walk staat niet in de planning deze vakantie. Ik weet dat er daar ook diverse restaurants bijgekomen zijn en schreef hier over in ons restaurant blog http://meerrestaurants.blogspot.com/
      groetjes, Anita

      Verwijderen
  8. Zo, jullie hebben er een goed tempo inzitten, klinkt allemaal weer heerlijk en ziet er goed uit!
    Geniet lekker verder en hopelijk houden jullie deze temperaturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie vakantie is in ieder geval goed begonnen! We blijven jullie volgen hoor, veel plezier!!
    P.S.: ik krijg ook acuut heimwee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oo heerlijk dat zonnetje en lekker n duik in het zwembad.
    Het is hier erggg koud,dus geniet er maar dubbel van.
    En celebration gaan we dit jaar zeker ook doen. Ziet er allemaal goed uit,en lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke tijd! Hier krijgt iedereen zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En jawel, Celebration op de eerste dag.......HEIMWEE. Heerlijk zo aan de rand van het meer met een Starbucks een beetje rond kijken. Pppfff we moeten nog 5,5 maand wachten snik :(.
    Heerlijk verslag Anita, helemaal goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk begin,zonnetje,starbucks in celebration echt genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmm, heb net ontbeten maar krijg weer honger als ik dit lees.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heerlijk begin van de vakantie. Als jullie ook wel eens een ijsje eten moet je de ijsboer in Celebration eens proberen, die heeft heerlijk, vers gemaakt ijs.

    Heel veel plezier,

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je er weer een leuk verslag van gemaakt Anita, leest weer lekker weg.
    Mooie car zeg, niet verkeerd om daar mee rond te rijden.
    De eerste restaurant ervaringen al weer gescoord, lekker hoor.
    Geniet van het prachtige weer!
    Gr.Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke dag! Ik houd ook zo van die mooie blauwe luchten in Florida en van al het andere, natuurlijk... Geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk verslag. Als je ooit in (de omgeving van) Orlando bent geweest kost het weinig moeite je alles voor de geest te halen. Ik twijfel nog of ik dit jaar naar Fl. ga of (weer) naar Arizona/New Mexico, maar jij maakt het mij heel moeilijk!! :)
    Veel plezier en graag tot de volgende blog. Wim Bleeker, Gouda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijke eerste dag weer; goed gegeten, heerlijk weertje ook ! En tegenovergestelde van George Clooney, hahaha !!!

    BeantwoordenVerwijderen