wij

wij

zaterdag 8 februari 2014

Florida mall, Signature Nails & Spa en Urban Flats

Vanmorgen heb ik even gezwommen hoewel het buiten maar 14 graden was en regende. Jammer dat de zon ver te zoeken is.
Na het ontbijt reden we naar de Florida Mall. We wilden over de I4 maar die stond muurvast omdat er een ongeluk was gebeurd, we reden toen via de 17-92 er naar toe. Er was veel verkeer op de weg, iedereen ging winkelen natuurlijk.
We liepen langs de vele winkels en kochten de laatste paar dingen die we de kinderen beloofd hadden mee te nemen. Bij Starbucks bij de foodcourt gingen we boven op het terras zitten, je hebt daar zo'n leuk uitzicht onder andere over de lopende band met sushi.



Iedereen vindt het een leuk plekje en zodra je opstaat is het opgestaan plaatsje vergaan, dus sta ik niet alleen op het balkon, haha.


Iedere vakantie in Florida vind ik het fijn om mijn voeten te laten verzorgen en deze keer ging ik Signature Nails & Spa eens proberen naast de ingang van Sears. Deze zaak zag er modern uit en ik kon direct terecht.


Ik koos voor een Deluxe Pedicure & manicure behandeling en in een voucher boekje had ik hier een kortingsbon voor gevonden.
Aan beide kanten naast me kregen vrouwen tegelijkertijd dezelfde behandeling en het was erg gezellig. Ik vind het personeel hier vriendelijker dan bij Camilla Day spa. Er hangt hier een leuke sfeer. Deze behandeling was heerlijk met voetmassage en hot towels, handmassage en nagels lakken terwijl ik in een massage stoel zat. Bij het Deluxe arrangement zit een glas rode wijn of champagne inbegrepen maar je kon ook kiezen voor een flesje water. Ik betaalde 40 dollar in totaal en vind het zo'n verschil met een pedicure behandeling in Nederland. Ik zou het wel fijn vinden als we daar ook zulke salons zouden hebben.


Op de tv waren net de schaatswedstrijden van Sven Kramer en de andere Nederlandse jongens en we zagen The King and Queen in het oranje. Omdat ze hadden gehoord dat ik uit Nederland kwam ging iedereen mee juichen, lachen was dat.


Al met al ben ik ruim een uur binnen geweest en al die tijd had Tom zich vermaakt met horloges kijken en een Starbucks.
Vanavond gingen we een nieuw restaurant proberen Urban Flats in Winter Garden. Eerst dachten we dat het in het winkelgedeelte Winter Garden zou liggen maar het ligt in Plant Street in historische deel. Er is hier ook een Railroad museum. De straat zag er gezellig uit en het restaurant was nog niet druk. Als het mooi weer is kun je hier fijn buiten zitten op het terras.



We zaten in een booth en de bediening was zeer professioneel. Vooraf deelden we een flatbread, waar ze bekend om staan, uit de houtoven.



We hadden de flatbread met vijgen, Parma ham, blauwe kaas, mozzarella en lente-uitjes. Het smaakte super.
Daarna had Tom een hamburger gekozen met Swiss cheese, die hij heerlijk vond.


Ik had vanavond zin in vis en koos en stukje zalm met gebakken rode aardappels en verse groenten.



We hebben gesmuld. Je kunt goed proeven dat alles vers bereid wordt, dit restaurant komt op de lijst van favorieten en kunnen we iedereen aanraden.
We kwamen nog bijna in de verleiding om chocolade fondue toe te nemen. Om ons heen zagen we dit bij een aantal tafels voorbij komen en het zag er lekker uit maar we hebben het niet gedaan.
Eenmaal weer buiten was de straat gezellig verlicht met allemaal kleine lampjes in de bomen, het zag er zo sfeervol uit.
We reden even naar het winkelgebied om bij Best Buy rond te kijken, hier waren we nog niet geweest deze vakantie.

We bekeken wat laptops en fototoestellen. Er stonden mooie grote televisies en in bioscoopstoelen heb ik een promotiefilm in Ultra HD zitten kijken.
Tenslotte gingen we naar Walmart bij Cagans Crossing om spullen te kopen die we mee zouden nemen naar Nederland, zoals snoep, kruiden, dressings en make-up.

Net als voorgaande avonden gingen we nog een hele poos in de jacuzzi bubbelen, dit is zo lekker voor het slapen gaan.

16 opmerkingen:

  1. Zo'n mani-pedi moet ik ook maar eens doen. Lees er zo vaak over in blogs maar ik heb het nog nooit gedaan.
    Leuk is Winter garden village!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk plaatsje Wintergarden en dat flatbread.......lijkt me heerlijk!!
    Geniet nog even want hier is het wind en regen, niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me heerlijk zo'n pedicure behandeling, lekker luxe met een glaasje wijn.
    WinterGarden ziet erg leuk uit, weer een goeie tip Anita en dat restaurant gaan wij ook wel bezoeken, ziet zeer smakelijk uit allemaal.
    Nou nog even genieten!
    Gr. Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer twee dingen die op mijn lijstje moeten. De manicure en het restaurant. Altijd weer leuk om te lezen dat een nieuw restaurant zo goed uitpakt. Het ziet er echt heerlijk uit. En dan gewoon in februari 's avonds mog even in de jacuzzi, dat is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig dat je tijdens je pedicure naar het schaatsen kon kijken, lijkt me een rare gewaarwording :)
    Ook ik denk dat ik er maar eens een pedi tegenaan moet gaan gooien, gun het mezelf eigenlijk nooit...
    Mooi restaurant weer, en wat is alles ook weer opgediend alsof het een schilderijtje is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig dat je het schaatsen bij "de pedicure" hebt gekeken, toch een moment wat je niet meer zal vergeten. Voor de rest weer een hele gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n pedicure en manicure is vaste prik aan het begin van de vakantie voor Laura en mij! Heerlijk.... Wintergarden lijkt me inderdaad super leuk en een prima restaurant voor op de lijst.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat jullie in Winter Garden zijn geweest en net zo hebben genoten van Urban Flats als wij altijd doen! Echt hilarisch dat je zo ver van huis met z'n allen zit te juichen voor onze schaatsers. We krijgen overigens acuut heimwee bij het zien van de Winter Garden foto's. Ik weet niet wanneer jullie weer naar huis gaan maar als je er zaterdag nog bent moet je absoluut naar de Winter Garden Farmer's market gaan en Citrus Cake en Cakepops halen bij Sally, ze staat altijd onder de overkapping :). Veel plezier nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oo wat heerlijk zo'n pedicure behandeling.
    Nog nooit gedaan in de usa zal ik dot jaar toch maar eens doen samen met demi..
    En wat hebben jullie weer een leuke dag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh dat eten ziet er geweldig uit! En helaas, ik ben weer niet toegekomen aan zo'n heerlijke pedicure/manicure behandeling :-( Wilde ook graag dat ze dat voor dit soort prijzen in NL hadden. Leuke dag, desondanks het weer, hoop wel dat jullie nog een beetje zon kunnen pakken voor jullie weer naar huis gaan morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je verdient de hoofdprijs met het aanleveren van goede, nieuwe tips.
    Zo leuk om mee te mogen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei dat zager lekker uit. Weer een restaurant op ons lijstje. Was het een duur restaurant?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een restaurant voor de to do list :-)
    Jullie hebben het zo lekker, nog even gezwommen... hmmm

    Groetjes van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Anita, dit ziet er allemaal weer heel mooi uit, geniet nog even en een goede vlucht gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaloers op zo'n shopdag! Het etentje ziet er ook weer prima uit, leuk die uitgebreide verslagen daarover ;-)

    BeantwoordenVerwijderen