wij

wij

donderdag 6 februari 2014

Sporting Clays, The villages en Cody's roadhouse

Vandaag zijn we naar Land O Lakes geweest waar Tom kleiduiven ging schieten. Hij wilde dit heel graag eens in Florida doen en ik heb lang gezocht op internet of ik een clay pigeon shooting kon vinden waar je ook guns kon huren. Er zijn verschillende verenigingen waar publiek welkom is maar dan moet je wel je eigen geweer meenemen.
Toen we nog in Engeland woonden ging Tom vaak schieten en heeft hier ook prijzen mee gewonnen. Maar sinds we in Nederland wonen heeft hij het eigenlijk niet meer gedaan terwijl hij het heel leuk vindt.
Bij Tampa Bay Sporting Clays was publiek welkom en je kon er een geweer huren. Hun kalender was behoorlijk vol geboekt voor wedstrijden en evenementen maar vandaag konden we terecht.
We reden via binnendoor wegen ernaar toe en de rit duurde ongeveer 1 uur en 20 minuten.
Het was maar 16 graden en het spetterde wat onderweg maar toen wij aankwamen stopte het gelukkig met regenen.
We moesten allebei een verklaring invullen, Tom voor het schieten en ik omdat ik meeging als toeschouwer en we kregen oordopjes mee. Tom kocht 2 doosjes met elk 25 patronen. Als je nog niet eerder geschoten had kon je eventueel een les nemen. Ik vond het ongelooflijk hoe gemakkelijk het was om een geweer mee te nemen. We konden een golfkarretje meekrijgen naar de range maar we besloten te gaan lopen en zouden wel zien hoe het ging. 





Onderweg kwam er een paar keer een golfkarretje ons voorbij rijden met mensen die heel vriendelijk gedag zeiden maar aan hun postuur te zien hadden ze beter ook kunnen gaan lopen.
Ik moest de “trap” bedienen, dat was erg leuk om te doen.  Dit deed je met een afstandsbediening. Tom stond dan klaar en ik schoot de kleiduiven af. Hij moest er even inkomen maar na een paar keer schoot hij de ene na de andere uit de lucht.
De omgeving was prachtig en het leek net of we in een state park liepen.






Op een gegeven moment zagen we een gordeldier rondscharrelen, wat een schattig beestje.

We wandelen van trap naar trap in verschillende moeilijkheidsgradaties en Tom vroeg of ik het ook eens wilde proberen.
Ik was bang dat het geweer een terugslag zou geven op mijn schouder maar volgens hem viel dit wel mee. Ik stond klaar, schoot en pang! … ik vloog zowat van het platform af. Wat een knal tegen mijn schouder, ik schrok ervan maar ik had hem wel geraakt, haha.
Alleen had ik dat door de schrik zelf niet eens gezien. Tom noemde het later beginnergeluk, nou mooi niet want ik had heel gericht geschoten.




We hebben ons een aardige tijd vermaakt en het was een leuke belevenis.
Voor het huren van het geweer betaalden we 24 dollar en voor de 2 doosjes patronen 18 dollar dus al met al viel de prijs erg mee.
Eerst wilden we doorrijden naar Rainbow springs state park maar omdat het niet zonnig was en zeker ruim een uur rijden, besloten we dit voor een andere keer te bewaren.
We zouden nu naar The Villages gaan en maakten onderweg een stop bij Target waar we bij Starbucks koffie dronken en de winkel even doorliepen. Dit was ook weer zo'n gigantische zaak, je vraagt je af hoe al die supermarkten een reden van bestaan hebben.



We hadden van vrienden veel over The Villages gehoord, het is een community voor voornamelijk gepensioneerden waar van alles en nog wat te beleven valt, er is een bioscoop, er zijn heel veel winkels en restaurants en er wordt van alles voor ze georganiseerd. Ze noemen het zelf Florida's Friendliest Retirement Hometown. De meesten rijden er rond in golfkarretjes rond waar speciale wegen voor aangelegd zijn. We vonden het zo komisch om te zien allemaal, het leek wel of we in een Amerikaanse film terecht gekomen waren.

 






We gingen vanavond eten bij Cody’s Original Roadhouse en waren nog op tijd voor het Early Bird menu. We kregen eerst een buzzer mee en de wachttijd zou 15-20 minuten bedragen maar we stonden nog niet buiten of het ding begin al te knipperen en te trillen. Het restaurant lijkt op Manny’s Chophouse en zit op 4 locaties, helaas nog niet in Orlando. 
Er stonden doppinda’s op tafel en omdat het Happy Hour was kregen we ieder 2 drankjes.
We kregen een lekkere (onbeperkte) salade en warme broodjes met kaneelboter.
Met de voucher voor een gratis appetizer bestelden we Buffalo shrimp.

Cody's Buffalo Shrimp: Large, butterflied Gulf Shrimp, lightly seasoned with flour, battered and fried golden brown.
Tom koos een chopped steak met garlic mashed potatoes

Roadside Chopped Steak: pieces of steak that cody messed up and cut too small to serve. he chops it up in our meat grinder, char-grills it to perfection and smothers it with our grilled onions.

en ik had spare ribs met een loaded baked potatoe

Bbq Baby Back Ribs:"best ribs i ever had!" we hear this all the time; our ribs are better than some of the best rib joints in town! seasoned and served with cody's award winning bbq sauce.



We hebben zitten smullen. Wat een fantastisch restaurant is dit en je kijkt er je ogen uit, het restaurant zat stampvol.
Na het eten liepen naar de boekhandel Barnes & Noble, altijd leuk om even te neuzen.


De terugweg duurde ongeveer 1 uur en een kwartier en we maakten nog snel een stop bij Publix voor wat boodschapjes. De supermarkten hebben de spullen van de Big Game opgeruimd en nu is het tijd voor Valentijn.

Thuis maakte ik het blog in orde want het is zoveel leuker om het ’s avonds te plaatsen in plaats van ’s ochtends. Ik merk dat je dan veel meer reacties krijgt. 
Tom zat buiten op het terras zijn leesboek van Stephen King “The Dome” uit te lezen. 
Later keken we op uitzending gemist nog naar de aflevering van Wie is de Mol en verdenken Jan Willem steeds meer. Uiteindelijk gingen we pas om 1 uur naar bed na nog een poos in de jacuzzi te hebben gezeten. 
Omdat mijn rug zo’n pijn deed ging ik, zeker toen ik Tom hoorde snurken naar het andere tweepersoons bed. Die ligt momenteel een stuk beter voor mijn rug.

Vandaag hebben we besloten dat we het contract bij de huidige management company op gaan zeggen en gebruik gaan maken van Florida Escape. 

18 opmerkingen:

  1. Wow geweldig om te zien dat klei duif schieten. Jullie hebben zoveel leuke dingen waar ik nog nooit van gehoord had

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dag (alweer) wat kun je ook genieten zonder ook maar 1 voet in een pretpark te zetten!
    Leuk dat stadje, daar wil ik ook wel oud worden :)
    Oh...Cody's ik verheug me daar nu al op Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog, gezellig om te lezen ! ja The Village's , ik heb er een paar jaar geleden eens 2 nachten bij vrienden gelogeerd, leuk om een keer mee te maken en je kan jezelf idd ongeveer 24/7 bezig laten houden, maar ik had na 2 dagen zoiets van weg wezen, brrrrr niet voor mij, maar er zullen zat mensen zijn die het heerlijk vinden, moet wel zeggen dat het er allemaal erg mooi en verzorgd uit zag.
    geniet lekker verder, Grtjes Toos (Florida Forum).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige dag! Zoveel leuke en unieke dingen gedaan. Die lees je niet gauw op andere blogs. Echt super hoe jij alles weet te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen doen jullie toch! Die golfkarretjes in The Village's vind ik echt hilarisch, In Winter Garden zie je ook speciale parkeerplaatsen voor die karretjes! Dat restaurant zag er trouwens erg leuk uit, die gaan we onthouden! Veel plezier nog samen en ik verheug me nu al weer op het volgende blog. Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuke dag hebben jullie weer gehad. Stoer van je dat je ook een keer geschoten hebt. En nog raak ook, hahahaha. Dat stadje voor gepensioneerden is toch helemaal geweldig. En dan Cody's. Verruit mijn favoriet. Ik zit echt weer enorm met jullie mee te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig dag weer, enne leuk dat jezelf ook hebt geschoten.
    Hmm Cody's staat bij ons nog op de to do list..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed Anita, 1 keer schieten en meteen raak.....niks geen beginners geluk!! Die Cody's heb ik genoteerd, wellicht dat er vanuit Cape Coral eentje makkelijk te bereiken is.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dag.
    Stoer zijn jullie hoor!!!
    Sta je daar gewoon met een geweer:)
    En gelijk raak lachen.
    En het restaurant ziet er inderdaad ook top uit.
    Super leuk om elke dag weer jullie gezellige blog te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat kleiduiven schieten. Staat ook stoer hoor Anita, jij met dat geweer in de aanslag, en dan ook nog gelijk raken ;-)
    The Villages wil ik ook wel eens gaan kijken, ziet er grappig uit met al die golfkarretjes geparkeerd, is weer eens wat anders dan auto's.
    En als afsluiting bij Cody's een lekkere steak / spareribs, mmmmmm. Ziet er goed uit.
    Gr.Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf dat kleiduiven schieten ! En leuk die pensionado's in hun golfkarretje ;-) ! En Cody's ben ik erg benieuwd naar, ziet er geweldig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe vind je toch al die aparte dingen, geweldig! The Villages is heel apart, zo´n beetje als in de Stepford Wives ;-). Veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OOOOHHH wat een mooie dag!!
    Al de bekende plekjes uit the Villages komen weer voorbij, thanx ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke dingen doen jullie allemaal!
    Het eten ziet er ook weer heerlijk uit!
    Veel plezier vandaag, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat doen jullie toch veel leuke dingen.
    En dan die Target, net zoals de Wallmart, heerlijke winkels.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke gevarieerde dag weer! Cody's staat al twee jaar op ons lijstje en komende zomer zitten we in de buurt, dus zullen we er zeker te vinden zijn! Ziet er allemaal weer goed uit, jammie...

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een knallende dag :), helemaal geweldig, ik heb net geluncht maar na het zien van de fotos bij Cody begint mijn maag toch te rommelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Al weer zo'n leuke dag! Gaaf om het gordeldiertje op de foto te hebben. Dat restaurant ziet er erg leuk en lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen